Goodbye blue sky - Reisverslag uit Darjeeling, India van Kimberly - WaarBenJij.nu Goodbye blue sky - Reisverslag uit Darjeeling, India van Kimberly - WaarBenJij.nu

Goodbye blue sky

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

22 December 2015 | India, Darjeeling

Ja ja, de tijd gaat snel! Ondertussen alweer twee weken in India. 
Vanuit Kathmandu heb ik een nachtbus genomen naar de grens van India bij Karkabhitta. Dat was weer een ervaring op zich. De bus was wat gehavend door protesten gelukkig tijdens mijn rit rustig gebleven. Ik zat naast een vriendelijke man die mijn busrit wat aangenamer maakte. Ons raam was stuk en hij zorgde ervoor dat het gordijn dicht bleef en hij had een dekentje die ik mocht lenen.
Eenmaal bij de grens eerst een stempel om Nepal te verlaten en vervolgens een lange hele drukke brug over lopen om India binnen te komen. Ja en toen.... na veel gezoek in de hectiek een bus gevonden naar Siliguri om daar in nog meer hectiek een shared jeep te vinden naar Kurseong. In Kurseong had ik snel een taxi naar de Makaibari theeplantages. Daar verbleef ik in een homestay, bij de familie van een vrouw die op de plantages werkt. Daar heb ik ook een rondleiding gehad. De opbrengsten gaan direct naar de families. Een leuke ervaring. Dickey de oudste dochter van 10 jaar sprak heel goed Engels en ze had een grote dosis nieuwsgierigheid. In de twee dagen dat ik er verbleef werden we ook goede vriendjes. Op Sinterklaas avond heb ik met de hele familie (moeder, vader, oma, tante en dochters) momo's gemaakt en gegeten.
De dag erna door naar Darjeeling met de Unesco Toy train. Een grappige ervaring maar het mooiste stuk was helaas beschadigd dus stapte ik verder in de rit op.
Darjeeling is erg mooi en relax het voelt meer als Nepal dan als India. Wat niet gek is, er wonen nog erg veel Nepalezen. Het is een bergen landschap met veel theeplantages en een uitzicht op Kanchenjunga maar vooral frisse lucht en een blauwe hemel.
Een beetje besmet door het Everest virus, moest ik natuurlijk naar het mountaineering instituut en Everest museum. Hier krijg je een beeld van de Himalaya en vooral de eerste en latere beklimmingen van Mount Everest. Verder heb ik een kabelbaan ritje gemaakt en een tempel bezocht. Wat ik erg interessant vond was mijn bezoek aan het Tibetan Refugee Self Help Center. Hier wordt met foto's de werkelijke geschiedenis van Tibet weergegeven. Ik raakte hier aan de praat met een oudere gevluchte Tibetaanse man waar ik een zeer interessant gesprek mee heb gehad over Tibet, de moderne tijd, Boeddhisme en de toekomst.
Na 3 dagen was het tijd om Darjeeling te verlaten, op naar Kolkata en Kelly!

  • 22 December 2015 - 20:05

    Frum:

    Ouwe backpackerdt! Fijne feestdagen en veel plezier met je zus! xx

  • 23 December 2015 - 11:44

    Femke :

    Weer mooie dingen en een hoop ervaringen

  • 24 December 2015 - 10:16

    Maria Van Zwieten:

    Bijna ademloos lees ik jou mooie en indrukwekkende reisverslagen. Vanuit een bijna lenteachtig Nederland wens ik jullie:

    Een hele fijne Kerst in den vreemden, het zal een hele ervaring zijn: Kerst vieren op niet Nederlandse manier. En een Gelukkig Nieuwjaar.

  • 24 December 2015 - 12:23

    Rita Verstijnen:

    Hallo Kim,

    Wens je fijne kerstdagen en een fantastisch 2016.
    Nog veel reisplezier.

  • 24 December 2015 - 18:59

    Marco Van Der Haar:

    Hoi Kimberly & Kelly,

    Mooie reportage, Kimberly! Ben benieuwd naar de avonturen samen met je zus!

    Prettige Kerstdagen & een Fantastisch, Voorspoedig, Gezond, Reislustig en Gelukkig 2016!

    नया साल मुबारक हो

    Groet,
    Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 24209

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: