I'm a Dutch girl in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Kimberly - WaarBenJij.nu I'm a Dutch girl in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Kimberly - WaarBenJij.nu

I'm a Dutch girl in Beijing

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

28 September 2015 | China, Peking

Zoals belooft, mijn volgende verlag vanuit Beijing. Iets later dan gepland maar eerder kreeg ik het verslag niet online. Daarom een wat versnelde samenvatting, haha.
Mijn eerste dagen in Beijing waren druk, vermoeiend en erg interessant. Ik had een hostel in een erg lokale buurt waardoor ik direct het Chinese leven leerde kennen, het was een straat die van vroeg tot laat actief was met diverse winkeltjes een eettentjes. Daar op straat werd ik wel eens nagekeken maar in het hostel was ik echt een vreemde eend in de bijt. Ik was de enige gast die niet Chinees was, waardoor ik me bijna een indringer voelde. Na een paar nachten ben ik verhuist naar een hostel waar ik een bed op een gedeelde slaapkamer had. Dit hostel was een heel verschil met mijn eerste. Hier heb ik ook wat mensen leren kennen en ben ik met een aantal op stap geweest.
Ik heb ondertussen veel van de stad gezien, zo ben ik in het Tempel of Heaven Park geweest maar ook bij de Lama Tempel, de Verboden Stad, Jingshan Park, Behai Park, Qian Hai en Wangfujing. Bij de laatste vind je ook de snack street. Daar kwam ik voor het eerst de wat gekkere snacks tegen zoals spartelende schorpioentjes op een stokje die ter plekke gefrituurd werden. Helaas had/heb ik mijn dappere schoenen nog niet aan en heb ik het niet geprobeerd. Het hoogte punt was ongetwijfeld de Chinese Muur, ik ben naar het Jinshanling gedeelte geweest, dit stuk was verder weg van Beijing (c.a. 2,5 uur rijden), daarnaast was dit een vrij pittig stuk van de muur. Het fijne was dat er daarom niet al te veel toeristen waren. Een aardige wandeling met flink wat stijgen en dalen in een prachtig gebied, het uitzicht was dan ook fantastisch. Het is nog steeds een soort onwerkelijk dat ik er ben geweest. Ik denk dat ik dat gevoel nog wel vaker ga hebben in de komende 6 maanden.

En nu....op naar Datong!

Tot schrijfs!

  • 28 September 2015 - 16:35

    Frum:

    Lekker bezig Kinnemie!!!! Ik geniet met je mee!

    Dikke monsterzoen Frum

  • 28 September 2015 - 17:10

    Ina :

    Hy Kim
    Fijn om wat te horen,ja. facineerende stad ik was daar 24 jaar geleden,geniet ervan en goede reis.liefs Ina

  • 28 September 2015 - 18:09

    Rika:

    Goed voortzetting van je reis. Gr

  • 28 September 2015 - 19:05

    Mieke:

    Hoi Kim, goed om van je te horen. Dat moet toch wel wat geweest zijn, zo allenig..... temidden van allemaal chinezen. Maar goed, daar ontkom je niet aan, er zijn er nogal wat, gek dat het dan toch fijn is om wat reisgenoten uit het "westen"om je heen te hebben. Spartelende schorpioenen zijn, zeker voor een vegetarier geen appetijtelijk hapje denk ik. Ik weet nog dat Noor vanuit Peru een gebakken foetus-lammetje liet zien, ook vegetarier. Even schrikken dus. Je hebt zo te lezen al veel ondernomen en gezien. Hoe is het weer daar nu eigenlijk? En red je het een beetje met die zware rugzak?

    Ik probeer foto's van je te zien, tot mu toe niet gelukt, of klopt dat? Hoe dan ook Kim, je klinkt goed, Houwen zo en slurp die hele wereld lekker in je op. En wees voorzichtig. liefs ook vanuit De Klup, Mieke

  • 28 September 2015 - 19:35

    Caroline:

    Hi Kim, super wat he allemaal beschrijft, ik probeer me een voorstelling te maken geholpen door plaatjes van internet. Geniet maar van alles wat nog komt, take care

  • 28 September 2015 - 21:52

    Mamsje:

    hallo Kimmetje leuk om dit nu ook te kunnen lezen. we appen natuurlijk maar hier kan je je verhaal in een keer doen.
    Ik begin het steeds leuker te vinden dat je een reis als deze durfde te ondernemen. In het begin was ik verschrikkelijk ongerust, dat wordt langzaam iets minder. Ook al zijn de bedden soms hard en ben je de enige westerse, als je hier later op terugkijkt had je het voor geen goud willen missen. En je wardeert een zacht bed meer hi hi. hoop snel weer van je te horen via de app. Heel veel plezier en ik hoop dat er nog een hoop aardige en bijzondere mensen op je aziatische pad komen. hele dikke kus

  • 28 September 2015 - 21:54

    Vivian :

    Hey kimmie, als ik dit zo lees lijkt het of je al maanden weg bent...wat doe je veel in zo'n korte tijd! Hopelijk kan je alle indrukken en herinningen onthouden en bewaren. Klinkt super in ieder geval. Geniet er van en pas goed op jezelf! Dikke kus Bibi

  • 28 September 2015 - 22:24

    Jan Van Steenbergen:

    Hoi. Kimmy. Fijn te horen dat het je goed gaat en dat je al veel aan het genieten ben. Hoop nog veel van je te horen en te lezen. Zoals je aan de vrijdagsoos app zag ben ik een weekje naar Kreta geweest. Ook leuk maar vast niet zo spannend als die van jou. Knuf van de Kerstman.

  • 29 September 2015 - 08:50

    Rene:

    Hallo Kimberly
    wat spannend allemaal, geniet ervan en maak veel foto's anders vergeet je soms weer dingen die je gezien hebt. X Rene

  • 29 September 2015 - 13:08

    Richard:

    Cool Kimmy!! Vet stuk muur in de wildernis en al keiveel gezien en gedaan Sjezus

  • 29 September 2015 - 15:40

    Marie-José:

    Zo nog maar zo kort weg en al zoveel verhalen. Tijdens je treinreis dus niet op het dak gezeten hihi. Geniet ervan en wees voorzichtig.

  • 30 September 2015 - 14:08

    Femke:

    Hey kim,
    Leuk om te lezen!! Al veel gezien en beleefd:-) in zo korte tijd.
    Heerlijk genieten van al het moois!!
    Liefs Xx

  • 30 September 2015 - 19:48

    Marco Van Der Haar:

    Hoi Kimberly,

    Je hebt nog maanden voor je en je propt je dagen nu al helemaal vol!

  • 30 September 2015 - 19:52

    Marco Van Der Haar:

    Busy Bee of 忙碌的蜜蜂 zoals men in Peking zegt....

  • 01 Oktober 2015 - 10:41

    Kim:

    Ha allemaal,
    Leuke reacties! Ik had 9 dagen in Beijing dus heb ook dagen niet veel gedaan of gewoon heerlijk een boek gelezen in een park. Dus ik neem me tijd wel.
    Foto's plaatsen lukt nog niet. Dit stuk heeft Mandy uiteindelijk voor mij online gezet omdat het hier niet werkt.
    @Mieke een foetus lammetje...ai! Ben benieuwd wat ik hier verder nog ga zien. In Beijing was het erg warm maar de lucht is daar nooit blauw vanwege de smog. In Datong was het fris en de tweede dag erg nat. In Pingyao was het gister koud en veel regen. Maar vandaag wat warmer en een zonnetje. Is dus erg wisselvallig, haha. De tas is te doen, begin er aan te wennen.
    @MJ nee niet op het dak, wel in een overvolle trein want het is Golden week. Dat betekend dat alle Chinese op pad zijn, haha!
    Ben nu in Pingyao, hier ga ik morgen weer weg. Dat verhaal komt later. Waarschijnlijk vanuit Xi'an.

  • 06 Oktober 2015 - 22:04

    Sandrakleberg:

    Leuk om te lezen!
    Geniet !!
    Groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 24211

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: