struisvogel ranch - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu struisvogel ranch - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

struisvogel ranch

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

26 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag zijn we naar een struisvogel ranch gegaan.
Het was ongeveer 30min rijden. Eenmaak aagekomen kregen we een tour. We waren maar met z'n tweeën in de tour dus dat was wel grappig.
Eerst kregen we een albino struisvogel te zien, die was wel mooi.
Daarna een aantal normale struisvogels en Emoe's. Ook liepen er kippen en pauwen rond. Er was ook een stuk waar ze allemaal jonge struisvogels hadden, die waren wel schattig.
We hebben 1 mannetjes struisvogel ook mais uit onze hand laten eten, dat was best eng, hij heeft ook in me vinger gebeten, haha. Maar gelukkig hebben ze geen tanden dus het deed niet zo'n pijn.
Ook hebben we op een mannetjes struisvogel gezeten, dat was erg eng. Ik vond een paard al eng, kan je na gaan hoe eng dit was. Gelukkig gingen we niet lopen. Ik kon ze nek aanraken en dat voelt heel vreemd. Maar was wel weer een leuke ervaring. We hebben ook op een struisvogel ei gestaan, als het ei in het zand licht kan het 150kg hebben.
Aan het eind was er een museum. Daar kregen we nog meer informatie over struisvogels. En toen zat het er weer op...............
Morgen onze laatste shift :(

  • 26 November 2008 - 22:13

    Rene:

    Hallo Kim, geniet er nog maar van die laatste shift.
    en de laatste vier weken in zuid afrika.
    en de de laatste drie weken met je zus, voor je het weet zit weer in het koude Nederland.
    groetjes x rene

  • 27 November 2008 - 14:25

    Mamsje:

    hallo kimmetje,lijkt me inderdaad eng. ze blijven ook niet zo stil staan als een paard. zat net nog alle verslagen door te lezen. dit moet gebundeld worden als een groot reisverslag. is leuk om later nog eens door te lezen. je bent aan je laatste shift begonnen. ik hoop dat het gezellig wordt al lijkt het me best emotioneel om afscheid te nemen van alle kinderen en het tehuis. je raakt in drie maanden toch gehecht aan alles en iedereen ook al mis je je familie een beetje. als je dit leest is het werken voorbij en ga je nog lekker 3 weekjes vakantie vieren met Kel. wij zien je dan terug op tweede kerstdag. ik kan bijna niet wachten om je een hele dikke knuffel te geven. nog heel veel plezier, kusjes mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 24190

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: