Djoser reis deel 1 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Kimberly - WaarBenJij.nu Djoser reis deel 1 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Kimberly - WaarBenJij.nu

Djoser reis deel 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

03 Januari 2009 | Swaziland, Lobamba

Hallo hallo,

Ik ben al een tijdje thuis maar ik wilde jullie toch nog even vertellen hoe de rondreis met Djoser is geweest.

Op 5 december was het zover, onze tijd bij Baphumelele en Aviva zat erop. s’Morgens vroeg werden we door Ursula naar het vliegveld gebracht. We vlogen naar Johannesburg, na een emotionele ontmoeting met mijn zus Kelly en een emotioneel afscheid met Femke (die 10 uur!! op het saaiste vliegveld moest wachten) vertrokken Kelly en ik met een hele mooie rode bus.
Onze eerste stop was bij ons eerste hotel in Pretoria. We gingen gelijk op een tour door Soweto, de grootste Township van Zuid-Afrika. Dit was heel anders als Khayelitscha. Onze gids liet ook alleen de goede dingen zien en ontweek een beetje het gesprek over de echte golfplaten huisjes.
Onze volgende stop was een hele leuke lodge. We zaten midden in de bushbush de huisjes waren ook niet helemaal afgesloten en je had het gevoel dat je buiten sliep. Er zaten ook regelmatig gekko’s op de muur. Hier hebben we 2 gamedrives gedaan, 1 vroeg in de ochtend dit was een bushwalk dan ga je met een gids te voet door het safaripark. En ’s avonds een sunset drive. We hebben in dat park al 3 van de Big five gezien plus een cheeta en een wilde hond die aan het jagen was op een groep impala’s.
Hierna zijn we doorgegaan naar het Kruger National Park. Hier hebben we ook een hele lange gamedrive gehad. Na de gamedrive had onze reisgids een braai georganiseerd. Voor mij en me zus had ze hele lekkere knoflook champignons gemaakt. Dit was een gezellige avond en het bracht de reisgroep ook een stuk dichter bij elkaar.
Na Kruger gingen we richting Swaziland. Net over de grens zijn we naar een cultureel dorp geweest. Hier kregen we te zien hoe de traditionele Swazi’s leven. Ook kregen we een voorstelling van hun traditionele dans en zang.
In Swaziland hebben we in beehyves geslapen, deze waren heel groot en erg leuk om in te slapen. Hier hebben we ’s avonds bij het kampvuur gezeten en later die avond genoten van een geweldig onweer en regen spektakel.
Ook hebben we hier een wandeling gemaakt. Onze gids vertelde ons van alles over de natuur, dieren en gebruiken. Ook hebben we nijlpaarden en krokodillen gezien. De krokodillen hadden een gnoe gevangen deze was al helemaal opgezwollen en op een gegeven moment begon een krokodil aan de gnoe te eten. Raar genoeg was het toch leuk om te zien.
De volgende ochtend gingen we op weg naar onze volgende bestemming in Zuid-Afrika.

Maar ik ga nu weer even stoppen, anders wordt het zo’n groot stuk tekst.
Tot de volgende keer..

  • 03 Januari 2009 - 16:45

    Femke:

    hey meis,

    Super leuk om al een stukje van je reis te lezen!!!
    Van de week kom k snel langs om je fototjes te bekijken....
    dikke (K)

  • 05 Januari 2009 - 19:37

    Lianne:

    Heeeey kimmy!

    Leuk om nu wat te lezen van je reis die je gemaakt heb samen met je zus.......
    Ik wacht nog wel steeds op jou en femmie voor de foto's en de verhalen!!!

    tot snel,

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Januari 2009 - 10:57

    Jitske:

    Hoi,

    Ik was even aan het zoeken binnen waarbenjij.nu op Aviva en kwam terecht op jou weblog. Ik wil deze zomer met Aviva naar ZuidAfrika; Masigcine project. Zou het erg leuk vinden om eens met je te praten over Aviva en de projecten etc..Om wat meer info te krijgen.
    Hoop dat je het niet erg vindt.

    Groetjes,
    Jitske
    jitsketje@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 24216

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: