shark cage diving - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu shark cage diving - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

shark cage diving

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

02 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria


Zaterdag hebben Fem en ik Shark cage diving gedaan.
Kim had gezegd dat we om 6 uur werden opgehaald. Dus we hadden de wekker om 5uur gezet. Mijn wekker was nog niet eens afgegaan, gaat de deurbel!! Het was dus 5uur.
Nou wij uit bed kleren aan en tandenpoetsen en toen gelijk weg.
Na 2 uur rijden kwamen we aan bij Gansbaai. Daar werden we eerst voorgelicht over hoe het allemaal ging verlopen en konden we uitgebreid ontbijten. Na het ontbijt kregen we een reddingsvest en een windjacket. Als we dat hadden konden we opweg naar de boot. We moesten maar 15 minuten varen naar waar de grote witte haaien zaten. De crew van de boot zocht de plek waar de haaien zaten en lieten toen het anker zakken. Ze gooide ook gelijk prooi in het water (een groot vissenhoofd, heel smakelijk). Toen een meneer verder wilde uitleggen wat de bedoeling was, was er al gelijk een haai. Dus hij wachtte even met verder praten. Na de voorlichting werden we ingedeeld in 3 groepen. Wij zaten in de derde groep. Toen de andere groepen aan de beurt waren heb ik langs de rand gestaan. Als er dan een haai kwam, kwam hij vaak boven het water uit dus kon ik hele goede foto's maken.
En toen was het onze beurt, eerst moesten we ons hijsen in een wedsuit, heel comfortabel..
Toen moesten we de kooi in, je mocht op geen enkel moment de voorkant of de zijkant van de kooi aanraken want de kans was er dan dat je je vingers kwijt zou zijn.
Met de prooi lokte ze de haaien naar de kooi. Als er dan 1 in de buurt was zorgden ze ervoor dat hij zo dicht mogelijk bij de kooi kwam.
Eerst zeiden ze 'get ready' en dan 'get down'. Dan moesten we als een speer naar beneden. De eerste keer zagen we gelijk een haai, allen zijn achterkant. Maat gaf wel een adrenaline rush. Daarna zag ik een aantal keer niets. Uiteindelijk zag ik nog een haai, in volle glorie. Zijn ogen, tanden, kieuwen, vinnen en littekens. Na een tijd was het weer tijd om te gaan. Het was een onwijs bijzondere ervaring om je te realiseren dat er alleen een kooi tussen jou en die beesten zit en dat ze overal om je heen zwemmen. Het is echt een aanrader!! Nu het nog kan....!!

  • 02 November 2008 - 15:14

    Mamsje:

    wauw kim nou wil ik de dvd helemaal zien geweldig zo dichtbij.zo zie je ze nooit meer. zeker niet als ze op uitsterven staan. eigenlijk zou iedereen hier in nederland de film moeten zien waar jij het over had. misschien dat er dan wat meer actie wordt ondernomen om te voorkomen dat ze uitsterven. vinnen afsnijden en dan weer teruggooien. dat kunnen ook alleen mensen verzinnen. kusjes mams

  • 02 November 2008 - 19:38

    Marion En Anton :

    vinden het leuk dat jullie leuke dingen doen blijf het mooi weer daar of word het nu kouder en gaat het goed in het tehuis kan je al een beetje wennen aan die kinderen gr marion en anton

  • 03 November 2008 - 09:18

    Jody:

    Kim echt super dat je bent wezen shark cave diving. Ik moet zeggen ben wel een beetje jaloers. Ik ben heel erg blij voor je dat je het daar naar je zin hebt en zoveel beijzondere dingen mee maakt. Kan niet wachten tot dat ik je weer zal zien.
    Veel liefs Jody

  • 03 November 2008 - 18:13

    Kimberley:

    omg :| i'm so jealous.. vind haaien echt zooooo mooi.. blij dat alles goed gaat en dat je t zo naar je zin hebt.. kuskus..

  • 04 November 2008 - 13:09

    Chris, Mandy En Kids:

    hé lief klein zusje,
    Jij bent heel wat ervaringen rijker! echt erg gaaf alle dingen die je onderneemt!
    Ik had ze graag samen met je meegemaakt. tot snel.
    dikke kus van ons allemaal
    ps: maar als je terug bent gaan we met zijn 3en parachute springen!!

  • 06 November 2008 - 10:15

    Bibi:

    He Kinnemie!
    Gaaf zeg!! Ben benieuwd naar alle foto's die je gemaakt heb. Plannen we wel weer een gezellig avondje voor als je terug bent!
    Heel veel plezier!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 24189

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: