8e en 9e shift - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu 8e en 9e shift - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

8e en 9e shift

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

06 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

De afgelopen twee shifts waren niet heel erg bijzonder. We hebben het wel naar ons zin gehad. We hebben weer muziek gemaakt met de kinderen en we hebben met de blokken gespeeld.
Ook hebben we weer geschminkt omdat we moesten wachten tot het eten klaar was.
De 8e shift gingen we donderdag naar Sia maar hij was niet in zijn eigen huis en we werden door verwezen naar cluster 2. Daar zei de sisi dat hij nog op school zat tot 17:00uur.
De 9e shift zijn we op woensdag gegaan, toen was hij er wel. Hij was weer erg vrolijk en het was prachtig weer dus we hebben eerst met hem bellen geblazen en daarna hebben we hem mee naar buiten genomen. Hij was weer lekker met het zand aan het spelen en hij wilde graag onder zijn oksels gekieteld worden.
Met twee van de Duitse langdurige vrijwilligers hebben we besproken hoe we de dag anders gaan indelen. Dingen als eten, douchen, enz. blijven wel hetzelfde maar we gaan meer gericht spelen.
Om te beginnen gaan we de jongste kinderen en baby’s apart om met hun lopen en kruipen te trainen. Bij de baby’s gaan we meer dingen doen met horen, zien en voelen.
Buiten dit hebben we de groep ook onderverdeeld in leeftijdsgroepen. Er zit namelijk een groot verschil tussen de kinderen. We gaan dan proberen om 1 leeftijdsgroep apart te nemen en dingen met hun te doen die beter zijn afgesteld op hun leeftijd en niveau.
Dus er komen wat veranderingen maar dat houd het geheel wel leuk en lerzaam.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 24216

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: