home of hope en vrijwilligers barbeque - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu home of hope en vrijwilligers barbeque - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

home of hope en vrijwilligers barbeque

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

19 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Woensdag zijn Fem en ik naar home of hope geweest. Dit is het opvanghuis waar sanne ook werkt. We vonden het leuk om deze twee projecten van Aviva te vergelijken met elkaar. En ze zijn anders. Bij Home of hope zitten ongeveer 10 kinderen, bij
Baphumelele zitten er ongeveer 40. Verder heb je als vrijwilliger bij home of hope een hele andere taak. Je bent daar de main caregiver en de Sisi's helpen ze daarbij. Bij ons zijn de Sisi's de main caregivers en wij ondersteunen hun.
Verder staat het huis in een redelijk rijke omgeving en lijkt het wat meer westers, baphumelele staat midden in een township en je zit dus midden in die cultuur. Home of hope is een opvang voor kinderen die voornamelijk uit huis zijn geplaatst en weer geadopteerd kunnen worden of die weer terug kunnen naar hun eigen ouders en dat gebeurt ook regelmatig.
Bij ons gebeurt dat 1 enkele keer.
Dus er zijn grote verschillen maar ik heb er zeker geen spijt van dat ik voor Baphumelele heb gekozen.
Na Home of Hope hadden we een vrijwilligers barbeque voor de vrijwilligers van Table view en Observatory. Dit was wel gezellig maar niet heel bijzonder. Na de barbeque gingen we metr alle Obs mensen stappen bij ons in de straat. We hebben het niet al te laat gemaakt want we moestend de volgende dag weer werken. Het was wel heel erg gezellig om uit te gaan met de mensen van de andere shift. Dus een geslaagde avond.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 24179

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: