De 5e shift - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu De 5e shift - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

De 5e shift

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

13 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

We zijn vandaag weer terug gekomen van onze 5e shift.
We hebben deze shift op de tweede dag alle kinderen geschminked. Dat was erg leuk, allemaal versierd met bloemen, zonnetjes, hartjes, enz.
Er waren een aantal kinderen die ook ons mochten schminken dat werden echt mooie kunstwerken. Femke kon het niet laten om mij te schminken en zij is geschminked door 1 van de Sisi's.
De derde dag zijn Femke en ik langs geweest bij een jongetje van 5 die verstandelijk beperkt is. Hij heeft ook autisme, ADHD en functioneert op een niveau tussen de 0 en de 3 jaar. Hij kan slecht horen maar verder is hij lichamelijk goed ontwikkeld. Dat maakt het juist een erg ingewikkeld jongetje.
Op werkdagen gaat hij naar school tot 13:00uur. Daarna zit hij op zijn kamer opgesloten. Fem en ik gaan nu elke shift een uur bij hem langs om te kijken of we activiteiten met hem kunnen doen en zodat hij lekker buiten kan zijn om zijn energie kwijt te kunnen.
We hopen dat de volgende vrijwilligers hier ook mee willen doorgaan.
Nou dit was het weer even tot de volgende keer.....

  • 13 Oktober 2008 - 17:31

    Lianne:

    hoi hoi,

    Hadden die kinderen al eerder geschimiked of was dit de eerste keer??

    Jullie hebben toch wel foto's gemaakt van het resultaat he?!!

    mis jullie!!
    dikke kus,

  • 13 Oktober 2008 - 19:07

    Judith:

    Hoi Kimberly,

    Je doet super goed werk!!! Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 24198

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: