De minibus en visa aanvragen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu De minibus en visa aanvragen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

De minibus en visa aanvragen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

14 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanmorgen vroeg uit bed want ik moest naar de department of home affairs om mijn visa te verlengen.
Ook weer een apparte ervaring. Er zaten ontzettend veel mensen te wachten, gelukkig hoefde ik niet op hun te wachten en werd ik redelijk snel geholpen. Alles ging op een typisch afrikaans tempo, ze ging wat kopieen maken, ze bleef ongeveer 15 minuten weg. Maar uiteindelijk kan ik (als het goed is) over 3 weken me visa ophalen.
Op de terug weg namen we de minibus. 1 van de voornaamste vervoerswijze hier in Kaapstad. We waren naar de plek gelopen wat de start plaats is van al deze busjes en er stonden er veel!
Hier vonden wij de minibus die we moesten hebben, Wynberg. Binnen 5 minuten was het busje volgepropt en zaten we met z'n 4en op een plek waar officieel 2 mensen zitten, heel erg knus. Om de 5 minuten ging het busje aan de kant en riep de 'propper' van het busje Wynberg!! (daar ging het busje heen) En wonder boven wonder paste er nog een persoon in het busje. Maar na 10 minuten en 5 rand (ca 0,50) armer waren we thuis en een ervaring rijker.

  • 15 Oktober 2008 - 08:09

    Vivian:

    He Kimmenie!
    Klinkt allemaal weer goed! Ruilen??
    Haha, nee hoor, geniet er maar goed van. Leuk om je verhaaltjes te lezen.
    Dikke kus Bibi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 24221

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: