Dinner at Mandela's - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu Dinner at Mandela's - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

Dinner at Mandela's

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

09 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Gisteravond zijn hebben we een hele leuke avond gehad. Om half 7 werden we opgehaald om te gaan eten in een township vlakbij Kaapstad, een andere als Khayelitsha ben de naam kwijt.
Onderweg kregen we wat geschiedenis te horen van de township en we kregen een Savanna aangeboden, gemaakt in Stellenbosh. Eenmaal aangekomen kregen we nog wat dingen te horen over de cultuur binnen deze township en de pub waar we heen gingen.
We gingen echt midden in de township naar een pub gebouwd van golfplaten. Dit was wel erg bijzonder om te zien van binnen.
Bij de bar haalde ik een biertje en deelde deze met Femke omdat het een biertje was van 750ml, de flessenopener hing aan een ketting midden in de pub.
Voor het eten was er een groep jongetjes die voor ons gingen dansen op de manier zoals dat in de townships gebruikelijk is.
Daarna kregen we eten in vorm van een buffet. Al het eten was typisch het eten wat ze daar aten namelijk, sla, bonen, beef stew, iets heel erg pittigs, gestoomd brood, soort sponzige structuur hebbende pap en die zelfde pap met spinazie. Het smaakte allemaal erg goed, alleen was het pittige echt heeeeel erg pittig.
Na het eten waren er vier mannen en een meisje die traditioneel voor ons danste. En daarna was het onze buurt, iedereen moest meedansen. Na een tijdje moesten we met zijn alle in de kring staan en moesten we om de beurt in het midden dansen.
Het was echt ontzettend gezellig en het leukste was nog dat ik me midden in de township geen moment onveilig heb gevoeld, je kon gewoon je camera op tafel laten liggen terwijl je aan het dansen was. Het was echt een hele gelaagde avond en ik zou het iedereen die hier komt het aanraden.

  • 09 Oktober 2008 - 19:22

    Marion En Anton:

    vinden het leuk dat je het naar je zin hebt en veel ziet denk dat je geen spijt heb dat je er heen gegaan bent je moet denk wel op blijven letten voor je veiligheid gr marion en anton

  • 10 Oktober 2008 - 16:00

    Lianne:

    zozo dus als jullie terug komen gaan jullie voor ons dansen hahaha
    Ik vind de verhalen erg leuk om te lezen!!
    Ik mis Jullie wel hoor!! vooral de terassjes pikken haah
    Geniet er van nog zolang het kan......
    Dikke kus

  • 10 Oktober 2008 - 17:56

    Petra (van De Klup):

    hai,
    eindelijk alles gelezen. ik vind het echt grandioos klinken allemaal. veel plezier nog en tot na de kerst dan maar.

    liefs Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 24198

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: