Sandboarding - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu Sandboarding - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

Sandboarding

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

09 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Afgelopen dinsdag begonnen we iets eerder met het klaar maken van de flessen omdat we met Keenan, 1 van de chauffeurs van Aviva, hadden afgesproken dat hij ons om 08:00uur
’s morgens kwam ophalen. We werden namelijk om 9:30uur opgehaald om te gaan Sandboarden.
De meneer die ons kwam ophalen was er uiteindelijk om 9:00uur al dus nog niemand was klaar, maar hij vond het niet erg om te wachten.
Eerst zijn we naar de winkel geweest om een contract te tekenen dat zij niet verantwoordelijk zijn als we dood zouden gaan.
Toen de groep compleet was gingen we op weg, na een reis van ongeveer 40 minuten kwamen we aan. Bij de auto kregen we onze schoenen en die moesten we aantrekken daarna een stuk lopen over zandheuvels (heel prettig lopen) maar we kwamen op een heel stuk land met parel witte zandheuvels. Na een korte uitleg begonnen we eerst halverwegen de heuvel. Toen ik daar net stond was het doodeng om ervan af te gaan. Maar eenmaal gegaan was de angst weg. Tot dat ik naar het hoogste punt ging van de heuvel ging, ontzettend steil en hoog.
Na minstens een kwartier moed verzemelen ben ik dan eindelijk gegaan. Toen werd het echt leuk. Nog een paar keer van de andere kant van de heuvel gegaan. Als afsluiter gingen we met al de meiden een race doen. Zittend op je board van de berg af. Dit was echt 1 van de leukste dingen van de dag. Ik heb me kapot gelachen.
Na het sandboarding hebben we met de groep nog een biertje gedronken buiten bij een soort kroeg, het was namelijk prachtig weer. Daarna weer op weg naar huis.
Thuis aangekomen eerst onder de douche om al het zand weg te spoelen, dit zat echt overal.
Daarna gelijk boodschappen doen want er was een Braai (barbecue) georganiseerd. Alle mensen van onze shift, de andere shift en alle vrijwilligers die bij Baphumelele wonen
(1 jaar vrijwilligers), behalve twee die achterwacht hadden, waren erbij. Grote club dus en het was ook erg gezellig. Daarna zijn we met een klein groepje naar Longstreet gegaan. DE uitgaansplek in Cape Town, behalve op dinsdag. Dus er was niets aan en we waren ook weer vroeg thuis.
Kort om een lange maar wel geslaagde dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 24232

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: