CitySightSeeing Bus - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu CitySightSeeing Bus - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

CitySightSeeing Bus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

03 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag hebben we de ultime toerist gespeeld.
Er gaat een rode dubbeldekker bus door Kaapstad en eromheen.
Femke en ik hebben de blauweroute gedaan. Het was ergh leuk want je ziet een hoop van de omgeving en het leuke van deze bus is dat je bij alle haltes kan uitstappen en na 3 kwartier komt er weer een bus langs en kan je weer opstappen.
Fem en ik zijn als eerste uitgestapt bij Kirstenbosch, dit zijn botanische tuinen. Helaas is het nog een beetje vroeg in het jaar om de mooie bloemen in bloei te zien. Maar het was wel een mooi park om doorheen te lopen. Na afloop hebben we een lekker kopje warme chocolademelk gedronken, om weer wat op te warmen want het was best koud.
De volgende halte was world of birds. Een soort van dierentuine. Waar ze voornamerlijk vogels hadden van over de hele wereld. Ook een reiger, ooievaar en oerhollandse eenden.
Ze hadden er ook verschillende aap soorten en andere kleinere dieren, als walliby's, alpaca's, wasbeertjes, enz. Hier hebben we best een tijd doorgebracht.
Wat we daar ook hebben gezien is twee struisvogels die bezig waren om het struisvogel aantal wat op te krikken. Dit zag er zo verschikklijk stom uit. We hebben ons kapot gelachen.

Onze laatste stop was hout bay harbour. Hier wilde we eigenlijk naar het zeehonden eiland maar de laatse boot ging erheen om 11:00uur en wij waren er om 15:20, dus iets ta laat. We hebben wel 3 zeehonden gezien aan in de haven, erg dichtbij.
We hebben daar even over het strandje gelopen. De verder reis naar ons eindpunt was erg mooi. Veel mooie uitzichten en zicht op de verschillende bergen en de zee.
Het was een zeer geslaagde dag..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 24195

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: