Hoe ziet een werkdag eruit - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu Hoe ziet een werkdag eruit - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

Hoe ziet een werkdag eruit

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

20 September 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

we beginnen om 07:00uur Dan moeten we alle flesjes klaarmaken voor de kinderen. En dat zijn er heeel veel.
Maar met een klein uurtje zijn we daar wel mee klaar.
Om 08:00uur hebben we een ontbijt pauze. Deze duurt tot 10:00uur.
Dan beginnen we weer. Het is dan eerst speel tijd. We gaan dan gewoon met de kindjes spelen. Ze hebben helaas niet veel speelgoed en het speelgoed dat ze hebben maken ze 9 van de 10 keer kapot.
Om 11:00 gaan we de lunch maken. Dit is altijd rijst met iets wat lijkt op hachee. Dan moeten we de kinderen eten geven die dat zelf niet kunnen. Om 12:00uur is het lunchpauze voor ons.
Deze duurt tot 15:00uur. En dat is best heel erg lang. Maar wel ontspannend.
Om 15:00uur gaan we weer terug. Het is dan tijd voor een snack, dit is fruit een banaan of een appel. Dan gaan we weer even spelen en om half 5 gaan we het avondeten klaarzetten. Dit is hetzelfde wat de lunch ook was. We koken overigens niet zelf het eten. Alles gebeurt allemaal op de grond. Er is geen ruimte voor een tafel.
Na het eten gaan we nog even spelen en dan is het badtijd. Dit is erg druk. De groep wordt dan in tweeën gedeeld, de peuters en de babies. Bij de peuters worden er 4 tegelijk in bad gedaan, lopendeband werk. Ik heb bij allebei een keer geholpen. Na het badderen krijgen sommige kinderen nog een fles, en dan gaan ze tandenpoetsen. Ieder kind krijgt dan een tandenborstel en dan mogen ze zelf hun tandenpoetsen, wat dus niet gebeurt. De tandpasta is erg lekker dus dat eten ze ervan af en dan gaan ze het gebruiken als speelgoed.
Na het tandenpoetsen is het tijd voor bed en wij zijn dan ook klaar het is dan ongeveer 19:00uur.
Dus we hebben wel veel pauze maar toch is het erg intensief. Het zijn namelijk een stuk of 30 kinderen en de werknemsters (ceecees) praten en schreeuwen erg veel. Het is heel erg druk.
Nou dit is wat wij zo'n beetje doen 3 en een halve dag per week.
Wil je nog wat weten, vraag het maar.....
Groetjes..............

• 20 September 2008 - 18:26

Conny Loman:

Hoi Kimberly, de eerste week zit er al bijna op hè. Kun je je draai een beetje vinden? Ik hoop dat jullie vooral heel veel genieten van alles wat je doet en ziet. We blijven je weblog volgen. Leuk hoor!
    Groetjes, Conny Loman

• 21 September 2008 - 12:20

Vivian :

Hi wijffie,
    Gelukkig ben je goed aangekomen!! Klinkt inderdaad erg druk, maar die koppies maken veel goed denk. Succes daar en geniet ervan!
    Dikke kus Bibi

• 22 September 2008 - 13:06

Lucie:

Hoi Kimberly,
    Klinkt heel heftig allemaal, veel pauze tussendoor maar flink aanpoten met 30 kids, dus al met al lange dagen, maar ik denk heel dankbaar werk.
    Probeer ervan te genieten. Succes Lucie x

• 22 September 2008 - 18:38

Anton En Marion:

Hoi Kim,

Jullie hebben het er maar druk mee! We hopen dat je het daar een beetje goed naar je zin hebt ook al ben je veel aan het werk. Pauzes nemen, kennen ze in ieder geval wel maar volgens ons heb je die tijd ook wel voor jezelf nodig om alles een beetje op een rij te zetten. Wat is het daar dan toch anders dan hier.... Hoe is jullie eigen woonomgeving daar? Is het een beetje te doen?

Groetjes en heel veel succes daar!

Anton en Marion

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008