djoser reis deel 3 - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Kimberly - WaarBenJij.nu djoser reis deel 3 - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Kimberly - WaarBenJij.nu

djoser reis deel 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

01 Februari 2009 | Lesotho, Maseru

Op de weg naar onze volgende bestemming zijn we ergens gestopt voor een hele leuke wandeling. Hij was redelijk kort maar wel erg leuk. Het begon vlak tussen de rotsen, bergen en grotten. Halverwege moesten we een hele hoge ladder op klimmen. De weg terug was wel avontuurlijk met grote stappen en losliggende stenen.
Daarna op weg naar Lesotho, het regende heel erg en daarbij kwam hele heftige onweer.
Voor de grens van Lesotho hebben we lang staan wachten maar we mochten toch naar binnen. Als je door Lesotho rijdt zie dat er grote armoede is, mij deed het denken aan 1 grote township alleen dan met meer betonnen huisjes. Op een gegeven moment reden we langs een terrein waar een koe compleet in stukken lag, aan de ene kant lagen de voorpoten aan de andere kant zijn achterpoten en ergens anders weer zijn romp en zijn kop met de tong eruit. Dit vond ik toch niet een erg prettig gezicht, ik schrok er ook een soort van.
Ook wij waren een bezienswaardigheid voor de mensen. Wij reden in een knal rode bus dus dat viel wat op. Veel mensen zwaaide ook naar ons, niet allen kinderen. Het was wel heel mooi om te zien, je zag dan van die heuvelachtige landschappen en dan stond er een herder in met een heel mooi gekleurd kleed om zich heen, achter zijn kudden koeien, schapen of ezels.
De huisjes waar we nu waren, waren ook erg leuk. ’s Avonds om 22:00uur gingen alle lichten uit. Dus moest in het donker de weg terug vinden.
De volgende dag hebben Kel en ik even een rustdag genomen, we hebben alleen rond het terrein gelopen.
De weg naar onze volgende bestemming was lang en heel erg saai, het was een semiwoestijn en leek wel oneindig. Uiteindelijk kwamen we aan in Graaf Renette. Nadat we onze spullen in onze kamer hadden gezet gingen we gelijk weer weg. We gingen naar de vallei der verlatenheid. We kregen een hoop uitleg over Graaf Renette en Zuid-Afrika. Uiteindelijk kwamen we op hele hoge rots blokken daar hebben we een genoten, onder het genot een glaasje witte wijn, van een prachtige zonsondergang.
De volgende ochtend zijn Kel en ik samen Graaf Renette in gegaan. We hebben een museum in Graaf Rentte bezocht. Dit museum ging over de familie Renette. Daarna moesten we weer in de bus en hadden we weer een dag semiwoestijn voor de boeg. Op naar Zwartbergen-Oudsthoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 24191

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: