Djoserreis deel 2 - Reisverslag uit Haastrecht, Nederland van Kimberly - WaarBenJij.nu Djoserreis deel 2 - Reisverslag uit Haastrecht, Nederland van Kimberly - WaarBenJij.nu

Djoserreis deel 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

23 Januari 2009 | Nederland, Haastrecht

Onze volgende bestemming was St. Lucia in Zuid-Afrika. Onderweg zijn we gestopt bij de swazimarkt. Daar kan je een hoop souvenirs kopen, hier zijn ze ook het goedkoopst.
De volgende stop was bij een kaarsenmakerij. Dit was erg leuk om te zien, ze maakte daar kaarsen in allerlei vormen, zoals neushoorns, olifanten, enz. Ze hadden ook de leukste kleurtjes en patronen.
Hierna kwamen we aan bij ons volgende hotel. Hier was het verschrikkelijk warm. We hebben ook eerst gedoucht en even bijkomen van de busreis.
Reinier, 1 van onze reisgenoten was jarig, dus we zijn met z’n alle uit eten geweest, dit was erg gezellig.
De volgende ochtend weer erg vroeg op. We gingen weer op safari in Hluhluwe. Voor de lunch hebben we een beetje dezelfde dieren gezien als in de andere parken, de andere groep heeft een luipaard gezien.
Na de lunch zag Kelly een groep buffels staan met leeuwen in de buurt. Wij hebben hierbij een hele tijd staan kijken. Het was heel gaaf om te zien hoe leeuwen met elkaar werken en vooral ook hoe de buffels samen werken om de leeuwen weg te jagen.
De volgende ochtend gingen we met een boottocht mee. Daar hebben we ontzettend veel nijlpaarden gezien en ook nijlpaarden die met elkaar aan het stoeien waren.
Daarna weer een busreis voor de boeg naar onze volgende bestemming. Namelijk de Drakensbergen. Het hotel was heel erg sjiek en we hadden uitzicht op de bergen.
De volgende ochtend gingen we een wandeling maken door de Drakensbergen. Helaas hebben we hem niet afkunnen maken omdat het 40 graden in de zon was en er was geen enkel stukje schaduw te bekennen. Wij hadden natuurlijk geen petjes of iets bij ons dus halverwege zijn we terug gegaan. Het was zo erg dat Kel zelfs last kreeg van een beginnende zonnesteek.
Na de lunch nog even lekker gezwommen en gezond. ’s Avonds lekker met een wijntje op het terras bij een aantal reisgenoten gezeten die aam het pokeren waren.
De volgende dag vertrokken we naar onze volgende bestemming, Lesotho.

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008