Fairy Glen Safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu Fairy Glen Safari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

Fairy Glen Safari

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

14 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag zijn we op safari geweest, het park waar we heen zijn geweest heet Fairy Glen. Het is geen Kruger maar het was wel erg gaaf. We werden om half 7 opgehaald, na ruim een uur rijden kwamen we aan. Eerst kregen we een heel goed ontbijtbuffet. Om 9 uur gingen we de open jeep in. Helaas was het weer niet zo goed daar tussen de bergen dus was het best fris. Maar het begon goed we zaten nog geen 5 minuten in de auto of we zagen giraffen. Bij elk dier dat we tegen kwamen vertelde onze chauffeur/gids ons wat over de dieren, hij was erg grappig en bracht de informatie leuk over. Hij hield wel erg veel van praten, haha.
Daarna hebben we nog springbokken, bontebokken, leeuwen, bavianen, buffels, gnoes, struisvogels, schildpadden, zebra's, ezels en Neushoorns.
Die laatste zagen we eerst in de bosjes liggen, daar waren ze rustig. Op weg terug naar de uitgang kwamen we ze weer tegen nu op een veld. We waren heel erg dichtbij en het mannetje vond dat we iets te dichtbij waren dus, dreigde hij om tegen de auto aan te gaan stoten. Maar hij deed het niet echt hij kwam wel aanrennen en nam een aanloop maar gelukkig rende hij niet door. Het was wel heel erg eng, om zo'n beest op je af te zien rennen, haha.
Voordat we weggingen kregen we ook nog weer een uitgebreide lunch.
Toen weer opweg naar huis...

  • 15 November 2008 - 11:43

    Lianne:

    gaaf hoor... Wat een spanning en sensatie haha

    Gelukkig zag de neushoorn in dat jullie hele lieve meisjes waren haah

    Wel heel gaaf hoor zo dicht bij de wilde dieren!!

    Dikke kus,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 24196

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: