Paragliding - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu Paragliding - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

Paragliding

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

21 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag hebben we wat heel erg leuks gedaan.
Om 10 uur, in de ochtend, werden we opgehaald. We reden gelijk door naar Lionshead (dit is een berg die naast de Tafelberg staat) We zijn eerst een heel stuk met de auto gereden. Maar het laatste stuk moesten we lopen, naar de plek waarvan we gingen paragliden.(van een berg afspringen met een parachute) Femke ging eerst en ik ben naar beneden gegaan om te kijke hoe Femke vloog en landen. Ik heb van haar ook heel wat foto's gemaakt.
Na Femke was het mijn beurt, weer op de berg aangekomen, kreeg ik een soort rugtas op me rug en moest ik een stuk lopen naar de plek waarvan ik zou gaan vliegen. Dat was ongeveer 15 minuten alleen maar bergopwaarts.
Aangekomen op de plek van bestemming kreeg ik een vliegerspak aan. En weer die rugtas, wat dus eigenlijk een soort stoel was waar ik tijdens het vliegen op zat. Toen er een goede windvlaag kwam moest ik gewoon even van de berg af rennen en ineens vloog ik door de lucht. Ik kon heerlijk genieten van het mooie uitzicht op de zee, de bergen en de stad. Na ongeveer 15 minuten landen we weer beneden, veilig en wel.
Het was een hele leuke en mooie ervaring!!
We gingen eerst een stuk omhaag en daarna weer langzaam naar beneden.

  • 22 Oktober 2008 - 06:25

    Henk Dickhoff:

    hallo kimberley en femke,

    ik weet dat ik heb laten afweten in reacties, hoewel ik het wel een fantastische onderneming van jullie vind.
    zo te zien genieten jullie volop en buiten jullie werkzaamheden, gaan jullie er lekker op uit. ik heb in mexico paragliding gedaan. het is wel gaaf.
    ik denk dat SA een prachtig land is en ik hoop dat jullie van het geheel blijven genieten.
    hier in nederland is het donker en fris weer.
    op school is er weinig veranderd en het leven gaat hier gewoon zijn gang.
    hartelijke groeten,
    henk dickhoff

  • 24 Oktober 2008 - 18:46

    Marion En Anton:

    jullie zien wel veel daar erg leuk denk. Weer zal vast ook een heel stuk beter zijn dan hier. Het is koud, donker en guur zoals Henk al zegt... Maar ja, dit weekend gaat de klok ook alweer een uur terug. Jullie zullen het wel lastig krijgen als jullie weer terug zijn.
    Maar eerst nog even een tijdje door met jullie goede werk!

    Groetjes,
    Marion en Anton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 24185

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: