Whale watching - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu Whale watching - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kimberly - WaarBenJij.nu

Whale watching

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

03 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ola, nog een berichtje.
Gister zijn we met een in Hermanus naar de walvissen gaan kijken. Het is nu namelijk het walvissen seizoen.
Femke en ik dachten in eerste instantie dat we erheen zouden rijden walvissen kijk en weer terug zouden gaan. Maar dat was niet helemaal het plan.
We werden opgehaald door een hele aardige mevrouw, onze tourguide.
We kregen dus onderweg nog een hoop uitleg over de dingen waar we langsreden.
De eerste stop was bij een kleine strandje, hier hadden ze rood zeewier wat het water ook rood maakte, zag er erg appart uit.
Verder kwamen we nog wat baviaanen tegen die doodleuk over de weg liepen.
Eenmaal aangekomen bij de haven van Hermanus gingen we eerst de kroeg in voor een bierproeverij, lekker.
Daarna in de zelfde kroeg nog een pizza als lunch. Het leuk was dat we vanuit de kroeg een prachtig uitzicht hadden op zee en we konden de walvissen zien zwemmen.
Na de lunch zijn we doorgereden naar het centrum van Hermanus. Hier hadden we 2 uur de tijd om ons eigen ding te doen. Fem en ik hebben eigelijk de hele tijd doorgebracht aan de kust op hoog rotsen. Ik ben nog naar beneden gekleuterd om dichterbij de zee te komen. Dat was nog een avontuur op zich. We hebben een hoop walvissen gezien. Dus het was zeker geslaagd.
Om 15:00uur gingen we via een andere weg weer naar huis......

  • 03 Oktober 2008 - 19:09

    Yvon:

    en ik zit hier in de regen achter mijn computer op mijn werk.Ik zou bijna jaloers worden HAHA.
    Ben blij dat het leuk was.werkse morgen. en we spreke elkaar snel weer kusjes mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo lieve mensen, In september van dit jaar vertrek ik voor 6 maanden naar Azië. Op deze pagina heb ik in 2008 ook mijn verslagen over Zuid-Afrika geplaatst, dit zal ik nu ook gaan doen voor mijn reis door Azië. Met dit dagboek kan ik iedereen weer op de hoogte houden van wat ik daar doe en hoe ik het allemaal beleef. Jullie kunnen ook berichtjes plaatsen.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 24193

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 10 Maart 2016

Azië 2015 - 2016

14 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: